1. ALLMÄNT

Vi som tillhandahåller www.poly.se är AB Poly-Produkter, org.nr 556563-6353, 426 77 Västra Frölunda, Göteborg, Sverige (”Poly”). Med benämningarna ”vi, våra, vårt, oss” nedan avses Poly-Produkter.

För att kunna registrera ett användarkonto hos oss eller för att kunna genomföra ett köp genom vår sajt måste du ha fyllt 18 år. Om du är under 18 år måste du ha målsmans godkännande, med hänvisning till Föräldrabalken. Poly-Produkter förbehåller sig rätten att i enskilda fall neka eller ändra din beställning om du exempelvis uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar.

Genom köp av produkt(er) ur vårt sortiment och/eller registrering av användarkonto på vår sajt godkänner du våra Allmänna villkor och intygar därmed att de uppgifter som du lämnar om dig själv är korrekta.

Vi har rätt att ensidigt ändra dessa Allmänna villkor och de eventuella förändringar som vi gör träder i kraft tidigast 30 dagar efter det att de justerade villkoren har gjorts tillgängliga på vår sajt.

2. FÖRETAGSINFORMATION

Telefon:

031-28 90 70

Öppettider:

Måndag till torsdag 8:00-17:00, fredag: 8:00-16:00, lördag: stängt, söndag: stängt

Postadress:

AB Poly-Produkter, Redegatan 9, 426 77 VÄSTRA FRÖLUNDA

Besöksadress:

Redegatan 9, Västra Frölunda

Organisationsnummer:

556563-6353

E-postadress:

info@poly.se

3. PRISER OCH AVGIFTER

När du beställer produkt(er) via sajten gäller de priser som anges på www.poly.se. Priser anges primärt i svenska kronor inklusive moms. Övriga avgifter som betalnings-och fraktavgifter anges separat.

Omständigheter som vi inte kan påverka kan göra att våra priser och avgifter ändras, till exempel betydande ändring av råvarupriser, valutaförändring eller ändrad moms. 25% moms ingår i alla priser. Om momsen skulle ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser och avgifter med motsvarande belopp.

Våra avgifter för närvarande:

4. BETALSÄTT

Faktura:

När du väljer betalsätt faktura ska fakturan betalas inom 14 dagar från beställningsdatum. Betalningsuppgifterna för fakturan hittar du i mailet du fått från SVEA Ekonomi i samband med köpet.

Vid fakturabetalning kan Poly-Produkter eller dess samarbetspartner eventuellt göra en kreditupplysning. Om så är faller kommer du att upplysas om detta.

Betalkort: 

Här betalar du med ditt betalkort direkt i kassan på www.poly.se. Vi accepterar Visa och Mastercard. När du betalar på detta sättet hanteras betalningen av vår betalningspartner SVEA Ekonomi för att garantera snabb och säker betalning. Vid en eventuell retur sker återbetalning till det betalkort du använt vid betalning. Vi krypterar alltid ditt kortnummer vilket gör ditt köp säkert. Om du vill veta mer om säkerheten kring kortbetalning kan du läsa mer om kryptering under Teknisk information.

Direktbetalning:

När du använder betalsättet direktbetalning kommer pengarna dras direkt från ditt konto när du genomför köpet på vår sajt. Det görs alltså ingen reservation.

5. KAMPANJER OCH ERBJUDANDEN

Poly-Produkter kan från tid till en annan erbjuda kampanjer på www.poly.se som kan ha förmånligare villkor än vad som framgår av dessa villkor, till exempel rörande betalning. Villkor med förmånligare erbjudanden gäller så länge kampanjen är aktiv. Vi behåller oss rätten att när som helst återkalla sådana kampanjer. När en kampanj avslutas eller återkallas gäller dessa villkor utan ändringar. Specifika erbjudanden på specifika varor på sajten är tidsbegränsade och så länge lagret räcker.

6. ÅNGERRÄTT

Du har rätt att exempelvis öppna förpackningen och se över den vara du köpt. Om du inte skulle vara nöjd med ditt köp har du enligt distansavtalslagen 14 dagars ångerrätt från den dag du mottog varan. Detta innebär att du har rätt att ångra ditt köp genom att meddela oss inom 14 dagar från det att du mottog varan. För att skicka tillbaka varan fyller du i retursedeln som finns med i ditt paket och anger vad du returnerar. Innan du skickar tillbaka varan ber vi dig kontakta oss på info@poly.se, att du vill returnera. Du får själv stå för returfrakten och transportrisker. Returnerade varor och dess förpackning ska vara i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad. Du behöver inte skicka tillbaka varan i samma emballage den kom i.

En avgift för frakten tillkommer vid returen, och denna varierar beroende på paketets storlek och vikt.

Ångerrätten gäller i stort sett alla våra varor i vårt sortiment. <i>Ångerrätten gäller inte specialtillverkade varor efter dina önskemål, eller som har en tydlig personlig prägel</i>.

Väljer du att returnera varan betalar vi tillbaka hela beloppet förutom returfrakten och för eventuella tilläggstjänster. Återbetalning görs så snart som möjligt och senast inom 14 dagar från att vi mottagit ditt meddelande om att du vill utnyttja din ångerrätt.

Väljer du att returnera endast en del av din order betalar vi inte tillbaka eventuella avgifter för express-, frakt- och returfraktsavgift vilket beror på att avgifter är samma oavsett hur många varor du beställt.

För vara som levereras med DHL börjar ångerfristen löpa tidigast den dag som du tar emot leveransen och följesedeln.

Om du har några frågor angående din ångerrätt, kontakta oss på telefonnummer
031-28 90 70, e-post info@poly.se.

7. REKLAMATION

I enlighet med konsumentköplagen har du som konsument alltid tre års reklamationsrätt från det att du mottog varan. En vara kan reklameras om fel som förelåg vid leveranstillfället uppstått. Det är viktigt att du kontaktar oss på e-post info@poly.se så snart du kan, helst inom 2 månader. Om du, efter att du kontaktat oss ska skicka tillbaka varan ska den skickas till den angivna adressen som anges på retursedeln som följde med försändelsen. När vi mottagit den vara som du vill reklamera kommer vi att ta ställning till om det rör sig om ett fel på varan. Om det är fel på varan kommer vi ersätta dig så snart som möjligt och inte senare än 30 dagar från det att vi mottog varan från dig. Vid godkänd reklamation står vi för frakt och omkostnader kring varan du har reklamerat. Summan betalas tillbaka till det konto köpet gjorts ifrån.

8. EJ UTHÄMTADE PAKET

Vi debiterar en avgift för försändelser som inte hämtats ut motsvarande de faktiska kostnader för returfrakt, fraktavgift samt hantering.

9. ÅTERBETALNING

Beroende på hur du valt att betala din vara sker återbetalningen på olika sätt. Här nedan ser du information om återbetalning på betalsätt.

Faktura:

Din retur dras automatiskt av och du ser det på nästa faktura.

Kort:

Beloppet betalas tillbaka till samma betalkort som pengarna drogs ifrån.

10. LEVERANS OCH FRAKT

Postpaket:

För leveranssätt postpaket tillkommer en fraktavgift för varje beställning. Fraktfritt över 500 kr. Om din beställning delas upp i flera leveranser debiteras fraktavgiften endast en gång.

11. TVIST

Tvister ska i första steget lösas i samförstånd efter diskussion med Poly-Produkter:s kundtjänst.

Om tvisten inte lyckas lösas, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se eller Box 174, 101 23 Stockholm. Vi följer alltid deras rekommendationer. Du kan även lämna klagomål på
EU-kommissionens webbplats http://ec.europa.eu/odr.

Du hittar information om dina rättigheter som konsument på Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se.

12. SUPPORT OCH TILLGÄNGLIGHET

Vi besvarar vanligtvis frågor via e-post inom 24 timmar från det att vi mottagit din fråga, detta gäller endast under vardagar. Andra supportärenden som reklamationer, transportfrågor etc kan handläggningstiden vara längre.

13. ÖVRIGT

Skicka inga förskott:

Vi ansvarar inte för pengar, checkar och frimärken som skickas i brev.

Bedrägeri:

Vi polisanmäler alla bedrägerier och dataintrång samt försök till sådana. Vi förbehåller oss rätten att neka eller häva ditt köp ifall vi har skäl att misstänka bedrägeri, dataintrång och/eller annan sorts missbruk av vår sajt.

14. FORCE MAJEURE

Alla försäljnings-och leveransavtal gäller med reservation för force majeure. Detta kan innebära eldsvåda, strejk och lockout, driftstörningar, krig, förhindrad in- eller utförsel, bristande transportmöjligheter, ändring av valuta, råvarupriser, tulltaxa eller andra fall, tillskyndande genom omständigheter, varför vi inte kan råda. Ovannämnda händelser utgör befrielsegrund och innebär befrielse från skadestånd och andra påföljder. Har omständigheten varat längre än två månader har både du och vi rätt att häva köpet med omedelbar verkan.

15. TEKNISK INFORMATION

Skärminställningar kan ha individuella skärminställningar beroende på vilken skärm du använder, som kan påverka färgåtergivningen. Därför kan vi inte garantera att färgnyanserna på varorna stämmer överens med de bilder du som konsument ser på vår sajt. Vi reserverar oss för eventuella tryck-och skrivfel.

Dessa villkor har fastställts av Poly-Produkter 2020-01-31