1. ALLMÄNT

Vi som tillhandahåller www.poly.se är AB Poly-Produkter, org.nr 556563-6353, 426 77 Västra Frölunda, Göteborg, Sverige (”Poly”). Med benämningarna ”vi, våra, vårt, oss” nedan avses Poly-Produkter.

För att kunna registrera ett användarkonto hos oss eller för att kunna genomföra ett köp genom vår sajt måste du ha fyllt 18 år. Om du är under 18 år måste du ha målsmans godkännande, med hänvisning till Föräldrabalken. Poly-Produkter förbehåller sig rätten att i enskilda fall neka eller ändra din beställning om du exempelvis uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar.

Genom köp av produkt(er) ur vårt sortiment och/eller registrering av användarkonto på vår sajt godkänner du våra Allmänna villkor och intygar därmed att de uppgifter som du lämnar om dig själv är korrekta.

Vi har rätt att ensidigt ändra dessa Allmänna villkor och de eventuella förändringar som vi gör träder i kraft tidigast 30 dagar efter det att de justerade villkoren har gjorts tillgängliga på vår sajt.

2. FÖRETAGSINFORMATION

Telefon:

031-28 90 70

Öppettider:

Måndag till torsdag 8:00-17:00, fredag: 8:00-16:00, lördag: stängt, söndag: stängt

Postadress:

AB Poly-Produkter, Redegatan 9, 426 77 VÄSTRA FRÖLUNDA

Besöksadress:

Redegatan 9, Västra Frölunda

Organisationsnummer:

556563-6353

E-postadress:

info@poly.se

3. PRISER OCH AVGIFTER

När du beställer produkt(er) via sajten gäller de priser som anges på www.poly.se. Priser anges primärt i svenska kronor inklusive svensk moms. Övriga avgifter som betalnings-och fraktavgifter anges separat.

För beställningar till konsument inom EU presenteras priserna inklusive köparens lands moms. För icke-EU-länder presenteras priserna exklusive moms.

Omständigheter som vi inte kan påverka kan göra att våra priser och avgifter ändras, till exempel betydande ändring av råvarupriser, valutaförändring eller ändrad moms. Om momsen skulle ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser och avgifter med motsvarande belopp.

Avgifter utanför EU:
Handlar du utanför EU presenteras alla priser utan moms. Momsen betalas i det land varorna levereras till. Införselavgift tillkommer och betalas via transportbolaget till tullmyndigheten. Införselavgiften redovisas ej på din orderbekräftelse.

4. BETALSÄTT

Faktura:

När du väljer betalsätt faktura ska fakturan betalas inom 14 dagar från beställningsdatum. Betalningsuppgifterna för fakturan hittar du i mailet du fått från SVEA Ekonomi i samband med köpet.

Vid fakturabetalning kan Poly-Produkter eller dess samarbetspartner eventuellt göra en kreditupplysning. Om så är fallet kommer du att upplysas om detta.

Betalkort: 

Här betalar du med ditt betalkort direkt i kassan på www.poly.se. Vi accepterar Visa och Mastercard. När du betalar på detta sättet hanteras betalningen av vår betalningspartner SVEA Ekonomi för att garantera snabb och säker betalning. Vid en eventuell retur sker återbetalning till det betalkort du använt vid betalning. Vi krypterar alltid ditt kortnummer vilket gör ditt köp säkert. Om du vill veta mer om säkerheten kring kortbetalning kan du läsa mer om kryptering under Teknisk information.

Direktbetalning:

När du använder betalsättet direktbetalning kommer pengarna dras direkt från ditt konto när du genomför köpet på vår sajt. Det görs alltså ingen reservation.

5. KAMPANJER OCH ERBJUDANDEN

Poly-Produkter kan under perioder ha kampanjer på www.poly.se med förmånligare villkor än vad som framgår under dessa Allmänna villkor, till exempel rörande betalning. Villkor med förmånligare erbjudanden gäller så länge kampanjen är aktiv. Vi behåller oss rätten att när som helst återkalla sådana kampanjer. När en kampanj avslutas eller återkallas gäller dessa villkor utan ändringar. Specifika erbjudanden på specifika varor är tidsbegränsade och så länge lagret räcker.

6. FRAKTPRISER

Vi strävar efter att göra det enklare för dig att handla online. Därför erbjuder vi alltid leverans till ett fast pris på 49 kronor, om du beställer över 499 kr. Annars är det fraktfritt.

Förutom vår standardfrakt kan du välja andra alternativ som hemleverans, beroende på dina preferenser och behov. Du kan se de olika fraktalternativen och dess kostnader i vår kassa. Vi samarbetar med ledande fraktbolag som DHL och Postnord för att kunna erbjuda det mest lämpliga fraktalternativet för dig.

Leverans till utlämningsställe:

Om du väljer att få din beställning levererad till ett utlämningsställe, skickar vi paketet till det ombud du har valt, som ligger nära din leveransadress. Beroende på ditt val skickas varan till DHL:s eller Postens utlämningsställe. När varan är framme på utlämningsstället, kommer du att få antingen ett SMS, brevavisering eller e-post som meddelar att varan kan hämtas ut. Du kan sedan hämta ut varan när som helst inom öppettiderna. Vanligtvis behöver varan hämtas ut inom 14 dagar, men mer information om detta får du vid leveransen till utlämningsstället. Observera att varan endast kan hämtas ut av personen som står som mottagare vid leveransen och att en legitimationskontroll kommer att ske vid uthämtning av varan.

Hemleverans:

Just nu erbjuder vi hemleverans genom PostNord. Om alternativet för hemleverans inte är tillgängligt i checkouten, beror det troligen på att PostNord inte levererar till ditt område. I så fall kan du välja ett annat fraktsätt. PostNord ger dig kontinuerliga uppdateringar om var ditt paket befinner sig, och du kan spåra det i deras app som finns tillgänglig för nedladdning på Google Play eller Appstore.

Du kommer att bli kontaktad av transportföretaget innan leveransen, på det telefonnummer du angav vid köpet. De kommer att ge dig en ungefärlig leveranstidpunkt på cirka 3 till 4 timmar, och en myndig person måste kvittera leveransen och kunna legitimera sig. Vi har ingen möjlighet att påverka transportörens tidtabell och leveransdagar. I vissa områden i Sverige kan det hända att transportören endast erbjuder hemleverans på vissa veckodagar.

Ändring av leveransadress:

Efter att produkten har skickats från lagret går det inte att ändra leveransadressen. Därför är det särskilt viktigt att du dubbelkollar leveransadressen och ser till att den är helt korrekt innan du genomför och godkänner beställningen.

7. REKLAMATION

I enlighet med konsumentköplagen har du som konsument alltid tre års reklamationsrätt från det att du mottog varan. En vara kan reklameras om fel som förelåg vid leveranstillfället uppstått. Det är viktigt att du kontaktar oss på e-post info@poly.se så snart du kan, helst inom 2 månader. Om du, efter att du kontaktat oss ska skicka tillbaka varan ska den skickas till den angivna adressen som anges på retursedeln som följde med försändelsen. När vi mottagit den vara som du vill reklamera kommer vi att ta ställning till om det rör sig om ett fel på varan. Om det är fel på varan kommer vi ersätta dig så snart som möjligt och inte senare än 30 dagar från det att vi mottog varan från dig. Vid godkänd reklamation står vi för frakt och omkostnader kring varan du har reklamerat. Summan betalas tillbaka till det konto köpet gjorts ifrån.

8. EJ UTHÄMTADE PAKET

För ej uthämtade paket debiterar vi en avgift om 350 kr inkl. moms, för att täcka transportbolagets avgifter.

9. ÅTERBETALNING

Beroende på hur du valt att betala din vara sker återbetalningen på olika sätt. Här nedan ser du information om återbetalning på betalsätt.

Faktura:

Din retur dras automatiskt av och du ser det på nästa faktura.

Kort:

Beloppet betalas tillbaka till samma betalkort som pengarna drogs ifrån.

10. ÅNGERRÄTT

Du har rätt att exempelvis öppna förpackningen och se över den vara du köpt. Om du inte skulle vara nöjd med ditt köp har du 365 dagars ångerrätt från den dag du mottog varan. Detta innebär att du har rätt att ångra ditt köp genom att meddela oss inom 365 dagar från det att du mottog varan. För att skicka tillbaka varan fyller du i retursedeln som finns med i ditt paket och anger vad du returnerar. Innan du skickar tillbaka varan ber vi dig kontakta oss på info@poly.se, att du vill returnera. Du får själv stå för returfrakten och transportrisker. Returnerade varor och dess förpackning ska vara i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad. Du behöver inte skicka tillbaka varan i samma emballage den kom i.

En avgift för frakten tillkommer vid returen, och denna varierar beroende på paketets storlek och vikt.

Ångerrätten gäller i stort sett alla våra varor i vårt sortiment. Ångerrätten gäller inte specialtillverkade varor efter dina önskemål, eller som har en tydlig personlig prägel.

Väljer du att returnera varan betalar vi tillbaka hela beloppet förutom returfrakten och för eventuella tilläggstjänster. Återbetalning görs så snart som möjligt och senast inom 14 dagar från att vi mottagit ditt meddelande om att du vill utnyttja din ångerrätt.

Väljer du att returnera endast en del av din order betalar vi inte tillbaka eventuella avgifter för express-, frakt- och returfraktsavgift vilket beror på att avgifter är samma oavsett hur många varor du beställt.

För vara som levereras med DHL börjar ångerfristen löpa tidigast den dag som du tar emot leveransen och följesedeln.

*Då vi vill värna om vår miljö och minska på onödiga utsläpp har vi inga fria returer. Vi ber dig därför att kontakta oss innan du lägger din order om du har några produktfrågor eller andra funderingar.

Om du har några frågor angående din ångerrätt, kontakta oss på telefonnummer
031-28 90 70, e-post info@poly.se.

11. TVIST

Tvister ska i första steget lösas i samförstånd efter diskussion med Poly-Produkter:s kundtjänst.

Om tvisten inte lyckas lösas, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se eller Box 174, 101 23 Stockholm. Vi följer alltid deras rekommendationer. Du kan även lämna klagomål på
EU-kommissionens webbplats http://ec.europa.eu/odr.

Du hittar information om dina rättigheter som konsument på Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se.

12. SUPPORT OCH TILLGÄNGLIGHET

Vi besvarar vanligtvis frågor via e-post inom 24 timmar från det att vi mottagit din fråga, detta gäller endast under vardagar. Andra supportärenden som reklamationer, transportfrågor etc kan handläggningstiden vara längre.

13. ÖVRIGT

Skicka inga förskott:

Vi ansvarar inte för pengar, checkar och frimärken som skickas i brev.

Bedrägeri:

Vi polisanmäler alla bedrägerier och dataintrång samt försök till sådana. Vi förbehåller oss rätten att neka eller häva ditt köp ifall vi har skäl att misstänka bedrägeri, dataintrång och/eller annan sorts missbruk av vår sajt.

14. FORCE MAJEURE

Alla försäljnings-och leveransavtal gäller med reservation för force majeure. Detta kan innebära eldsvåda, strejk och lockout, driftstörningar, krig, förhindrad in- eller utförsel, bristande transportmöjligheter, ändring av valuta, råvarupriser, tulltaxa eller andra fall, tillskyndande genom omständigheter, varför vi inte kan råda. Ovannämnda händelser utgör befrielsegrund och innebär befrielse från skadestånd och andra påföljder. Har omständigheten varat längre än två månader har både du och vi rätt att häva köpet med omedelbar verkan.

15. TEKNISK INFORMATION

Skärminställningar kan ha individuella skärminställningar beroende på vilken skärm du använder, som kan påverka färgåtergivningen. Därför kan vi inte garantera att färgnyanserna på varorna stämmer överens med de bilder du som konsument ser på vår sajt. Vi reserverar oss för eventuella tryck-och skrivfel.

INTEGRITETSPOLICY

Läs mer om hur vi behandlar och sparar dina personuppgifter i vår integritetspolicy

Dessa villkor har fastställts av Poly-Produkter 2020-01-31
Uppdaterat: 2023-06-15